Uusia tuulia

Eilen päätin vähän uudistaa blogini ulkoasua toivottavasti onnistuneesti. En tuosta bannerista nyt ole vielä ihan varma, mutta olkoon nyt ainakin alkuun.. Tämä nykyinen ulkoasu on ehkä vähän raskaampi koneelle, mutta ihan kivaa vaihtelua kuitenkin!

Tänään kävin ensimmäistä kertaa sitten alkukesän kuntosalilla. RANKKAA! Kyllä se siitä sitten taas ehkä iloksi muuttuu, mutta taaksepäin on noin pitkän tauon aikana menty.

Minulla on aina ollut niska-hartiaseudun ongelmia. Viime keväänä sitten treenatessani hyvällä motivaatiolla häihin huomasin, että siinä sivussa hartiaongelmani olivat hävinneet lähes kokonaan. Mistään fysioterapeuttien venyttely- tai jumppaohjeista ei ole ollut pitkäaikaisempaa apua. Hieronta taas on taivaallista, mutta auttaa vain sen hetken. Olisin varmaan voinut jumppaohjeista saadakin avun, mutta niitä ei sitten taas ole ollut motivaatiota tehdä tarpeeksi paljon ja tarpeeksi kauan. Todella suosittelen kuntosalia kaikille hartiasärkyisille!

Joskus joku lääkäri sanoikin, että venyttely ei ainakaan minun tilanteessani tuo juuri mitään apua. Tietysti venyttely on tärkeää, mutta ei ainakaan minun särkyjeni ratkaisu. Silloin olin yllättynyt, sillä siihen asti kaikki olivat toitottaneet minulle, että venyttelyä vaan, niin kyllä se siitä. Olen myös harrastanut perinteisesti hartioille hyviä lajeja, kuten hiihtoa ja sauvakävelyä, mutten niistäkään ole löytänyt ratkaisua. Lihaskunnon parantaminen on ollut se avain! Toivottavasti intoni säilyy  :)


Kuvat täältä ja täältä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Mummon vaaleat piirakat

Kuulumiset

Täydellinen pippurikastike