Uusi kännykkä

Kevään ajan mietittyäni päätin hankkia vanhan jo hieman reistailevan puhelimeni tilalle uuden. Puhelinmyyjän soittaessa oli minun aika hankkia älypuhelin, Nokian Lumia 710.


Ihan kuin saisi tietokoneen ensimmäistä kertaa käsiinsä. Olin aivan ummikko sekä kosketusnäytön että koko puhelimen kanssa. Minulla oli pari viikkoa aikaa tutustua puhelimeeni ilman sim-korttia, koska liittymäni siirtyi vähän jälkijunassa eikä vanha sim-korttini sopinut uuteen puhelimeen. Tämä oli kyllä varmasti ihan hyvä juttu minun kannaltani.

Nyt, kun puhelin on ollut minulla käytössä noin kuukauden, olen alkanut jo pikku hiljaa tottua siihen. En varmasti vielä osaa hyödyntää puhelimen kaikkia mahdollisuuksia, mutta osaa jo kuitenkin. Pääosin olen ollut erittäin tyytyväinen hankintaan. Esimerkiksi facebookin ja puhelimen henkilöiden synkronointi sekä mailien lukeminen on kätevää. Lisäohjelmista olen tykännyt Sports Trackerista, joka näyttää kuljetun matkan ja nopeuden ym. Myös esimerkiksi sääennusteen ja bussiaikataulujen selviäminen napin painalluksella on kätevää. Olen minä paria peliäkin aikani kuluksi näppäillyt.


Vaikeuksia minulla oli aluksi esimerkiksi kalenterin kanssa, esim. syntymäpäivien tallentaminen osoittautui hankalaksi. Kalenteriin kun saa lisättyä vain tapahtumia. Synttäripäivät sain tallennettua kuitenkin Windows Live-palvelun kautta. Kalenteri ei muutenkaan ole ehkä käytettävyyden huipentumia.

Myös äänenvoimakkuuksien kanssa olen joutunut painimaan liikaa. Kaipaisin, että voin erikseen säätää kännykän soitonvoimakkuutta ja puolestaan esimerkiksi musiikin äänenvoimakkuutta. Nämä kaksi toimivat samalla säädöllä ja voimakkuuden ollessa sopiva musiikin kuunteluun se on liian pienellä, että kuulisin puhelimen sen soidessa taskussa.


Pääosin olen siis ollut tyytyväinen, vaikka tällä käytöllä on vielä vaikea sanoa lopullista tuomiota. Pitää vielä sopeutua ja tutustua. Bloggeria kaipailisin myös Nokiaani! En ole vielä ainakaan huomannut, että saisin ohjelmaa kännykkääni, joten tekstien postaus ei näytä onnistuvat toistaiseksi ainakaan puhelimen kautta.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Mummon vaaleat piirakat

Kuulumiset

Täydellinen pippurikastike